Francií pozpátku

Projeli jsme tunelem a byli jsme ve Francii. Jak jsme museli k tunelu stoupat, teď jsme zas museli klesat a pěkně jsme při tom ohřáli brzdy a radši jsme dělali ochlazovací pauzy s výhledem do okolí. Měli jsme vybraný jeden kemp a mířili jsme do něj, ale cestou jsme potkali jiný, líbil se nám a […]

Španělskem zpátky – zas vedro

Do Španělska jsme se vrátili jinou cestou než jsme do něj vstoupili. Vypadalo to trošku podobně, celkem pustina a vedro. Ale povrch byl pahorkatý, žádná planina a vesnice byly blíže u sebe. Ale zapomněli jsme natankovat, takže jsme pak doufali, že benzínka bude, co nejdříve, až jsme se jí dočkali. Využili jsme ji hned pro […]

Portugalsko

Byli jsme 50 km od našeho cíle, Porta, a začali se valit podivné mraky. Mysleli jsme si, že to je kouř z nějakého požáru, ale po spáleništi to nesmrdělo a začaly se dělat kapky na okně, takže jsme usoudili, že je to mlha. Mlha padla docela nízko, že nebylo vidět slunce, a taky se docela […]

Španělsko

Měli jsme vybraný kemp, ale zase jsme ho přejeli, takže jsme museli vracet. Do kempu jsme dorazili v jednu v noci, pán na recepci cosi povídal, samozřejmě jsme mu nerozuměli ani slovo, asi něco o tom, že maj plno, ale pak nakonec mávl rukou, ať jdem s ním se podívat po místu, kde bychom se […]

La France

Francie skutečně za humny byla, protože Ženeva leží v takovém úzkém výběžku a okolo je Francie, takže jsme tam byl vlastně za chvíli. Přejezd hraničního přechodu mě vždycky překvapí. Respektive mě překvapí, že se už nacházíme v jiné zemi, protože si přechodu ani nevšimnu a najednou je tam cedule, že jsme jinde. Pokračujeme dál venkovem […]

Do Švýcarska

Z Chýnova jsme se vydali na Klatovy a do Všerub, kde jsme chtěli přenocovat. Navrhovala jsem zarostlý plácek u lesa, ale to se Matoušovi nelíbilo a tak jsme poprosili nějakého zemědělce, jestli bychom si nemohli postavit stan na louce, a ten nám to klidně dovolil. Zas taková výhra to tedy nebyla, protože to bylo u […]

Znovu na cestu

Už je to tedy pár týdnů, co jsme s Velorexem zůstali v Rakousku a díky záchranné misi Vandy a Davida se dostali zpět do Čech. A jistě by vás zajímalo, co bylo dál. Dál bylo to, že jsme rozebrali motor, tedy Matouš rozebíral a já koukala. Potvrdila se Matoušova myšlenka o rozbité klikové hřídeli a […]

Velorex se vrací

Pod střechu jsme se vešli se stanem i Velorexem a v klidu se do rána vyspali. Déšť večer ustal, ale ze stromů kapalo a vytvářelo to dojem, že okolo někdo chodí. Když člověk něco takového slyší, tak ho to hned vytrhne z usínání a usilovně poslouchá, jestli neslyší ještě něco. Ale nikdo tam fakt nechodil. […]

Itálie nadruhou a motor napůl

V kempu dál od jezera jsme si teda odpočinuli fakt dobře, takové milé prostředí. Nedalo nám to a dali jsme si k jídlu „Obložený talíř“, kde byly různé druhy salámů a šunek a taky sýry. A největší delikatesou byla miska oliv. Tak dobré olivy jsem teda ještě nejedla, úplná lahoda. Žádné takové jsem u nás […]

Itálie – nikdy více

Vstávat pod horami, stálo fakt za to. Nejzajímavější je, jak skály měnily barvy podle denní doby. Když jsme předchozí den do kempu přijeli, měli barvu normálně bílou, při západu slunce byly do růžova a v noci modré. No, fakt pěkné. Vydali jsme se opět na cestu, vstříc novým kopcům. Těch tedy bylo opravdu požehnaně, ale […]